Teraz -15% s kupónom: 15BIO

Sú umelé parfumy v drogérii skutočne škodlivé?

Keď sa povie drogéria, väčšina z nás si predstaví produkty, ktoré vždy príjemne voňajú. Umelá parfumácia v drogérii však môže v konečnom dôsledku spôsobiť viac škody ako úžitku. Na čo si teda pri výbere drogérie dávať pozor?

Či už hovoríme o drogérii, ktorú priamo aplikujete na kožu (sprchové gély, antiperspiranty, mydlá...), alebo o ďalších prípravkoch, s ktorými prichádza naše telo do styku (pracie prášky, osviežovače vzduchu, čistiace prostriedky), väčšina z nich obsahuje umelé parfumy, ktorých úlohou je zatraktívniť daný produkt.

Je potrebné si uvedomiť, že silná vôňa prípravku neznamená jeho silný účinok. Práve naopak. Aróma väčšinou s účinkami produktu nijako nesúvisí a výrobcovia ju do drogérie pridávajú len preto, aby vyhoveli zákazníkom. Predsa len, väčšina ľudí uprednostní produkt, ktorý príjemne vonia pred produktom, ktorý nemá žiadnu, alebo len veľmi slabú vôňu. Umelé parfumy však zostávajú na pokožke, oblečení a vo vzduchu, pričom môžu zapríčiňovať hneď niekoľko zdravotných ťažkostí.

Vplyv na dýchaciu sústavu a kožné problémy
Rôzne podoby podráždenia pokožky, či dokonca ekzém z pracieho prášku alebo alergia na pracie prostriedky, to všetko sú veci, ktoré sú v dnešnej dobe pomerne časté a nie každý si uvedomuje, že ich pôvodcom je práve škodlivá parfumácia. Ak využívate napríklad osviežovače vzduchu s umelými arómami, objaviť sa u vás môžu aj rozličné dýchacie problémy, najmä ak ste škodlivej parfumácii vystavení dlhodobejšie. Nehovoriac o rizikách, ktoré môžu umelé arómy spôsobiť u zvierat, prípadne malých detí, ktoré sú na chemikálie obzvlášť citlivé.

sonett

Ekologická drogéria – ideálna alternatíva?
Ideálnou alternatívou klasickej drogérie s umelými parfumami je v tomto smere práve ekodrogéria. Jej vôňa je založená na čisto prírodných éterických olejoch, ktoré príjemne voňajú, no na druhej strane nie sú pre ľudské telo nijako škodlivé. Práve naopak, prinášajú hneď niekoľko výhod – pôsobia dezinfekčne, ich vôňa je upokojujúca a navodzuje príjemné pocity.

Zohnať viete napríklad prírodný prášok na pranie, či dokonca ekologický gél na umývanie riadu od firmy Sonett. Ak parfumované produkty vôbec nevyhľadávate, zaujímavou voľbou môže byť aj rada neparfumovanej ekodrogérie Sonett vhodnej pre alergikov. Známy výrobca prírodnej drogérie Sodasan zas prináša ekologický čistič na toaletu. A v neposlednom rade, ak chcete zdravo navoňať svoje bývanie, k dispozícii sú prírodné osviežovače vzduchu.

Tak neváhajte a nahraďte produkty so škodlivými umelými parfumami ich ekologickými alternatívami, ktoré si rozhodne zamilujete!